Terug naar het New Age Forum

MAGISCHE RITUELEN

Bevorderen van geluk.

Dit ritueel is voornamelijk bedoeld om u gelukkig te voelen zonder dat het geluk afhankelijk is van anderen. U kunt helemaal zelf gelukkig zijn en als u dat bent straalt u het uit en brengt u als vanzelf geluk in de wereld. Het maakt u aantrekkelijker, maar in principe is dit ritueel alleen voor uzelf bedoeld en de eventuele leuke bijverschijnselen komen als vanzelf op u af. Dit ritueel kunt u het beste uitvoeren bij wassende maan.

Wat heb je nodig:

- Een parel (het mag een nepparel zijn of een kraal of knoop die een paarlemoerachtige kleur heeft)

- Een stukje goudkleurig papier.

- Een goudkleurige draad

- Een goudkleurige kaars

- Een kaars met de kleur waarvan u vindt dat die bij u past (uw persoonlijke kaars)

- Een rode kaars

(Gebruik liever geen wierook, tenzij u zeker weet dat een bepaalde geur u gelukkig maakt. Sommige geuren kunnen juist averechts werken).

Het ritueel.

Kies een tijd dat u niet gestoord kunt worden. Steek uw persoonlijke kaars aan en ga rustig zitten. Ga eens na wat u in het verleden gelukkig heeft gemaakt. Probeer gelukkige momenten voor te stellen die niet al te veel met een partner of met vrienden te maken hadden. Een mooie wandeling waarin u genoten hebt van de natuur, een fijne vakantie, een vriendschappelijke ontmoeting, iemand die u vriendelijk te woord stond en u de juiste weg wees, een mooie warme lentedag, de eerste zonnestralen na een lange winter, het kan van alles zijn.

U hebt beslist momenten dat het geluk als vanzelf in u stroomde, zoek er even naar of laat ze als vanzelf boven komen. Laat uzelf verrassen door een herinnering die u al lang vergeten was en waarin u helemaal gelukkig was, gewoon zonder dat er al te veel aanleiding voor was of zonder dat iemand anders het u bracht. U hebt zelf het vermogen in u om uzelf gelukkig te voelen, soms is het wat moeilijk te vinden onder alle zorgen en allerdaagse besognes, maar u hebt het in u, net als iedereen. Het kan een beetje verstopt zitten onder uw verantwoordelijkheden, maar u hebt het in u. Sommige mensen hebben het voor het laatst duidelijk gevoeld in hun kindertijd, ben dus niet al te verbaasd als u herinneringen of beelden krijgt uit lang vervlogen tijden. U hebt het vermogen en het hoeft alleen maar een beetje opgepoetst te worden of van wat lagen stof te worden ontdaan.

- Als u het contact hebt gelegd met uw vermogen om gelukkig te zijn steekt u de gouden kaars aan. Concentreer u nog eens op dat moment van geluk terwijl u naar de vlam van de kaars kijkt.

- Steek nu de rode kaars aan.

- Neem de parel of de knoop in uw hand en spreek de volgende tekst uit (natuurlijk kunt u de tekst naar eigen voorkeur aanpassen):

"Ik heb alles om gelukkig te zijn, het vermogen is in mij. Ik zet zorgen en verantwoordelijkheden even aan de kant en ben even helemaal gelukkig, want ieder heeft het recht op geluk. Zoals ...(breng uw gelukkige herinnering onder woorden)...mij toen gelukkig maakte, maken zoveel dingen mij onbegrensd gelukkig. Het geluk kan ieder moment door mij heen stromen, zoals nu en nog vele malen in mijn leven."

- Stel u voor dat het voorwerp in uw hand dit gelukkige moment in zich opneemt. Uw gelukkige energie wordt vastgelegd in het voorwerp.

- Leg de parel op het goudkleurige papier, verpak de parel erin en bindt het goudkleurige touwtje of lint eromheen. Stel u voor dat u dit gelukkige moment koestert en inpakt.

- Leg het pakje ergens neer, of steek het bij u. Als u zich niet zo happy voelt kan het al voldoende zijn om uw hand even op het pakje te leggen. Als dat niet (meer) werkt kunt u even op uw gemak gaan zitten en de parel uitpakken. Voel dat het geluk dat u zelf in het voorwerp hebt gestoken weer in u stroomt en pak de parel weer in. Het kan zijn dat na verloop van tijd de werking van het voorwerp wat minder wordt, dan kunt u het ritueel opnieuw uitvoeren.